Uge 43 – 2010

NFRK D-stævne i spring
FRKS D-stævne i dressur

Husk klubbens julefrokost den 3. december – se mere op forsiden eller på ophæng i klubben.

Ved distriktsstævnet i Nykøbing vandt Laura Due/Martan PRI, Ida Christiansen og Fønix Elsa vandt LA2, og i ponyernes LA4 vandt Ida Christiansen og Fønix Elsa igen, efterfulgt af Sabrina Pilemand og Orchids Tigertail og AnnSofie Nilausen og Højgårds Spirit. Hos Hestene blev Signe Johansen og Matador nr.
3 i LA2 og nr. 2 i LA4 som de delte med Lenette Lundqvist og Bøgelys Corona.

Til de individuelle distriktsmesterskaber i dressur var SAR rigtig godt repræsenteret. Der var rigtig rigtig mange af klubbens ekvipager til start og på sejrsskamlerne var der også SAR på rigtig mange af placeringer, så derfor skal der lyde et stort tillykke til Ingrid Ølstad og Catzhing Firfod som blev distriktsmestre for hest, Lenette Lundqvist og Bøgelys Corona blev en flot nr. 3. Hos kat 3 og 2 blev vinderen Camilla Brasen Hvid og Amadeus AM, og hos 1érne blev SAR nr. 2 og 3 ved Ida Christiansen og Fønix Elsa og AnnSofie Nilausen og Højgårds Spirit. Et STORT tillykke til alle de placerede – det var endnu engang en stor fornøjelse at følge klubbens ryttere og publikummer ved et mesterskab ;0)

Fra Pia Skibsted har vi modtaget følgende:

Martin, Niels og jeg kørte søndags tur til Møn i dag og startede turen ved Marienborg Gods for at se starten af Hubertus jagten, som Storstrøms jagtforening arrangerer. Grunden til vi kørte derud, var en tilfældighed. Jeg hørte om jagten i P4 regionalen, her til morgen og vi synes det kunne være sjovt at se. Var slet ikke klar over der var SAR ryttere med, men opdagede Benedikte Piil, Troels og Louise Jørgensen på hest! Friske og klar til den halv/hel våde efterårs Hubertus jagt. Vi fulgte dem i løbet et stykke tid og de var stadig på hest, da vi kørte videre:).
Sender her nogle af de billeder jeg har taget. Det sidste billede er altså
Benedikte, selvom det måske ikke lige kan ses!

Hubertusjagt på Marienborg Gods 2010 - arrangeret af Storstrøms Jagtrideklub - foto: Pia Skibsted Hubertusjagt på Marienborg Gods 2010 - arrangeret af Storstrøms Jagtrideklub - foto: Pia Skibsted Hubertusjagt på Marienborg Gods 2010 - arrangeret af Storstrøms Jagtrideklub - foto: Pia Skibsted

Hvordan du finder ud af din hest´s foderstand. Et klip som Dodson & Horrell har produceret i forbindelse med oplysninger om forfangenhed. Klik for at se klippet

Hvis du vil læse mere om forebyggelse af forfangenhed kan du klikke her: Dodson & Horrell and World Horse Welfare Promote Laminitis Awareness

Ugens fødselsdagshilsner skal gå til Kit Nørbjerg Aalborg, Sacha Bech Petersen, Christina Jensen og Natascha Ø. Jensen – TILLYKKE.

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2010. Bogmærk permalinket.