Uge 3 – 2014

SAR – bestyrelsesmøde hos Hannibal søndag kl. 13.00
Ingen stævner i D5 endnu – vi er vist for få klubber med 2 ridehuse…… ØV

Jette Pedersens hest Oxalia Alstrup kom i weekenden til at lide af personligheds spaltning, da klipperen gik i stykker halvvejs i projekt klip. Så på den ene side er hun natur-hest og på den anden side ride-hest ;0)

Lørdag den 18. januar 2014 er SIDSTE dag med jagt omkring Kjeldmosegaard. Det er dejligt at det nu er overstået for i år ;0) Slut på jagt = ikke længe til forår.

Og apropros forår – har i lagt mærke til hvor længe det efterhånden er lyst?

Mandag starter vi wellness op igen. Vi starter kl. 20.00 og begynder året med nytårskur, hvorfor der vil være mousserende vin og kransekage.

Husk at vi afholder klubmesterskab den 1. og 2. marts 2014. Der er sidste tilmelding til mesterskaberne den 17. februar, og stævneudvalget er i fuld sving med at rekvirere dommere (springningen er på plads ;0), og som i jo nok husker så er rosetterne bestilt.

Og så blot en lille sød historie: Hannibal satte for lidt over 10 år siden sin trakehner vallak Caspian til salg. Hannibal var blevet træt af at ride, og da Caspian jo var blevet 18  år og havde en smule gigt i sine forben, var der jo ikke de store forhåbninger om at få ham solgt, men nu skulle det alligevel forsøges. Det gik dog over al forventning; der blev kimet ind fra hele Danmark som ville have den smukke dreng, som havde gået LA6 dressur og kunne øvelser til MB, som havde gået military med stor lyst, og sprunget LB/LA med lidt for meget nerve. Men da Hannibal stadig havde krav om at Caspian ikke kunne stå i en garage, og ikke skulle gå C-stævner mere så endte han med at blive solgt til Ilse Simonsen, som var en dame sidst i 40érne fra Fyn og som blot skulle hygge med den gamle dreng. Hannibal og Ilse holder stadig kontakt – ikke så ofte men det hænder at Ilse sender en DVD med optagelser af hende og Caspian i skoven, eller ved fodringstid eller blot når de er på vej ud for at græsse. Det seneste billede som Hannibal har fået tilsendt er fra i sommeres, hvor den gamle herre, som jo nu er på vej mod 29, står og hygger sig på folden sammen med sin 28-årige frue, Nelli. Se det er da den fedeste pensionist tilværelse man kan ønske sig for en solgt hest og med den tilværelse håber vi han bliver 35 – mindst ;0)

Ugens to fødselsdagshilsner skal gå til Catja Been og Kim Hammer – tillykke herfra!

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2014. Bogmærk permalinket.