Uge 11 – 2014

BRN C-stævne i spring
NFRK D-stævne i dressur
D5 årsmøde tirsdag – SAR deltager

Det er da virkelig blevet forår – hold da op en fantastisk weekend vi har været velsignet med. Til alle jer der har været i Herning, og opleve der kan vi blot fortælle at det var været vidunderligt lunt vejr med ingen vind og masser af glæde i luften.

Ved weekendens stævne i VOSK fik klubbens fine placeringer, idet Mie Christiansen og Pineapple red sig til to 2.pladser i henholdsvis LC2 og LC3, mens Karoline Krøyer Jensen og Højbakkes Miranda tog 1. pladsen i LA1 – Tillykke til Jer.

Der er igen wellness på programmet mandag aften kl. 20 – kom til god ridning og hygge bagefter.

Tina Jeppesen tog lidt billeder til vores klubmesterskab – se dem her

Der er JO slet ingen tvivl om at Herning netop er løbet af stablen, og det er jo helt vildt som SAR´s egen ekvipage Lenette Lundqvist og Don Primo Unik har klaret sig. Vi mangler jo nærmest ord for den præstation, men forsøger alligevel på bedste beskub at berette om det.
Torsdag lagde ekvipagen ud med at ride FEI 5 års, hvor dommerene ikke gav ekvipagen den allerbedste start på Unghestechampionatet, idet de honorerede ridtet med karaktererne 8,0 i skridt og trav, 7,0 i galop samt 7,5 i ridelig og kapacitet. Holdet (fanskaren på små 20 mand) der var afsted måtte derfor slukørede vende næsen mod sommerhuset, hvor efter der var hviledag fredag. Lørdag var fremmedryttertest med ingen ringere end en af verdens ALLERBEDSTE ryttere, engelske Carl Hester. Lidt nervøsitet må der have været i lejren og ikke mindst hos Lentte og hendes mor Helle som i fællesskab ejer Primo. Men det var slet slet ikke nødvendigt, for Carl Hester nød at ride den røde vallak og var intet mindre end vildt begejstret for hans ridelighed og evne til at please sin rytter. Samtidig så mente han at der her var en hest med potientiale for at nå Grand Prix niveau – kan i forestille jer hvordan smilene lige så stille er blevet bredere og bredere hos gruppen fra SAR? Og da Carl Hester så endelig kom med hans karakterer for Primos ridelighed og kapacitet gik der et sus gennem publikum for med karaktererne 10 for ridelighed og 9,5 for kapacitet blev Primo pludselig Carl Hesters favorit……… TOTAL VILDT OG TOTAL FORLØSNING – hesten er SGU god!
Så manglende jo bare 2. afdeling af fremmedrytter testen som først skulle foregå søndag. Hvad ville der nu ske med de endelige placeringer, hvor både rytterens eget program og fremmedryttertesten tæller? Efter sit eget ridt lå Lenette på en 22. plads, men med Carl Hesters bedømmelse lå hun lørdag aften pludselig nr. 3, men meget kunne jo ændre sig endnu. Søndag gik igang – konkurrenterne blev redet, og 6 gik sammenlagt bedre end Lenette og Primo, så søndag ved præmieoverrækkelsen kunne de lade sig hylde som den 9. bedste DV 5-års i hele landet og stadig med den flotte ekstra krølle, at Primo efter alle 34 heste var redet af Carl Hester stadig var hans favorit!!!
Ydermere fik Lenette den flotte ære at Hestens Værn udnævne Primo til at være det gladeste hest af alle – og kunne køre fra Herning med titlen som årets Happy Athelete.

Hjemme i stalden ventede ridevenner og familie med en lille overraskelse – vi håber at også den vil blive husket oveni alle de vanvittige ting ekvipagen oplevede ved Unghestechampionatet i Herning 2014. KÆMPE STORT TILLYKKE MED DET HELE ;0)

Ugens fødselsdagshilsner skal gå til Linda Thilqvist, Emily Lundqvist Mikkelsen samt Emma Hellemann Nielsen – Tillykke til jer ;0)

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2014. Bogmærk permalinket.