Uge 45 – 2014

FKR D-stævne dressur
NFRK D-stævne spring

Vi har fået ” en klage” over at vi ikke altid nævner de stævner der er i distriktet, som fx i sidste uge, hvor vi skrev at der ingen stævner var!. Det viste sig nemlig at SYR afholdt springstævne. Hertil vil vi gerne knytte en kommentar ;0) Det er således at vi kun kigger i stævnekalenderen som ligger på D5´s hjemmeside og de stævner som ikke er nævnt her bliver derfor heller ikke nævnt på kort nyt. Det kan så godt være at vi efterfølgende på live kan finde resultater fra andre stævner end dem der er nævnt her, men hvis ikke kort nyt skal tage flere timer at lave har vi valgti kun at se ét sted når vi oplyser stævner her under kort nyt ;0)

Og Apropros SYR´s halloween stævne, så havde vi jo en del ryttere i Maribo for at vise flaget frem, og det blev da også til en masse flotte runder: i 50 cm fik både Alberte Sander Pedersen på Saxpos Pleasure og Beatrice Vilkonyte på Firfod Jens Lyn en flot 0-runde, Janni Krygermeier og Cisse Qunego Z og Isabella Wridt og Gismo red begge en flot 0-runde i 70 cm mens Jette Sander Pedersen og Oxalia Alstrup var fejlfri i 80 cm. Tillykke til jer – og husk nu at melde B0-klassers 0-runder til klubbens ranglisten – de tæller også med!

I den anden ende af Sjælland var nogle klubbens seje juniorryttere til Ecco Cup. Lørdag red Emma Nymand en flot 7. plads ind på Rollo, mens hun indtog 8. pladsen med Højmoses Leopold. Trine Kristjansdottir og Spanggårds Nephew red sig til en 21. plads og gik desværre ikke videre til søndagens kür. Om søndagen spændte Emma lige hjelmen en ekstra tand og red herefter Højmoses Leopold ind som nr. 5 og Rollo dansede lidt voldsommere end hvad meningen var og endte som nr. 3. Disse to resultater gjorde at Emma samlet endte som nr. 6 med Leopold og nr. 11 med Rollo. Tillykke med de fine ture!

I denne uge er der ingen fødselsdagshilsner, så i stedet vil vi blot ønske jer en fantastisk uge i selskab med jeres heste og ponyer. Husk der er wellness mandag aften – med lidt overraskelser ;0)

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2014. Bogmærk permalinket.