Uge 10 – 2015

Ingen stævner i D5 denne uge
HERNING er i denne weekend.

Så ramte vi den første officielle forårsmåned, og nu forventer vi sol, tørvejr, lidt varme og masser af udendørsridning 😉 Se blot den lange fuglerede der allerede er bygget i stalden – fuglene ved godt foråret venter lige om hjørnet. Frem med solbrillerne og de korte ærmer – vi indtager de udendørsbaner og skovene sånart det er muligt!

Det har været DEN vildeste weekend, hold nu op! SAR fik i den grad afholdt klubmesterskab – der var så megen god ridning hele weekenden, startende med ponydressuren, hvor Ida Svaneeng og Friis Nachos tog titlen. Herefter var der 27 forrygende hesteekvipager til start og efter 6 timers god underholdning kunne Lenette Lundqvist og Don Primo Unik kalde sig klubmestre og det endda i smukt solskinsvejr.

Søndag startede ud med slud og regn – føj, men springrytterne er bare sejere end andre, så alle tog det i stiv arm, og med 2 opvarmningsklasser i springning var vi klar til ponyernes klubmesterskab, for der blev redet fornuftigt og med stort overskud. Vinderen kunne kåres omkring middag og Channe Beck Petersen og Firfod Jitterbug fik dækkenet, pokalen og de smukke rosetter overrakt som klubmester. Med en mindre forsinkelse men med stemningen i top kunne hesteklasserne gå i gang. Massere af starter var der, og de 18 tilmeldte i hestenes mesterskab brugte en af de 2 tidlige klasser som opvarmning inden der blev budt velkommen til hestenes mesterskab. Så fornuftig ridning i hovedrunden gjorde bare spændingen var helt i top, for 16 ryttere gik videre til omspringningen!!!! Det er saftsuseme flot, og med hujen, banken på barrieren og et publikum som næsten fik taget til at lette kunne Mie Christiansen med Fønix Elsa hæve pokalen som den hurtigste af dem alle. Alle de mange placeringer vil ikke blive nævnt her da det jo er korte nyheder, men tjek % og fejlfrie runder ud på live.rideforbund.dk og herfra et stort tillykke til alle de mange placerede ekvipager 🙂

Se flere billeder fra stævnet her

Fra stævneudvalget skal lyde den allerstørste tak til officials, alle de lækre ekvipager, de medlevende publikum, vores fantastiske hjælpere og ikke mindst vores køkkenpersonale. I er i særhed noget helt specielt og uden jer ville vores stævner slet ikke være det samme 🙂 HURRA FOR JER!

Springdagen under klubmesterskabet er sædvanen tro også dagen hvor SAR inviterer til sponsormiddag og i år var ingen undtagelse. Klubbens 40 års jubilæum blev fejret med at servere middag som for 40 år siden – og det siges at der var glæde omkring bordet da middagen blev præsenteret. Tak for vores herlige skiltesponsorer som støtter klubben – støt dem så ofte i kan, de gør vores hverdag så meget lettere og derved din klub mere spændene!

40 år er lang tid – og weekendens klubmesterskab var det første arrangement hvor vi kunne fejre os selv og uddele de smukke jubilæumsrosetter. 1. marts var så også lige præcis dagen hvor Bjarne Kruse for 40 år siden overtog sin fædrene gård og det fik vi fejret behørigt i går, hvor Bjarne og Dorit under store klapsalver og mindre tudescener fik overrakt en jubilæumsroset og et par gode flasker vin. SAR takker for samarbejdet gennem alle årene – vi satser på 40 år mere 😉

Nu er det jo så ikke kun i klubbens egen lille andedam at der har været vist SAR flag frem. Ved landsstævnet i Sundeved red Trine Kristjansdottir, Trine Fisker og Vicky Pejter Larsen Ecco-Cup. Dejligt at se hvordan klubbens ryttere kan hygge sig sammen udenbys og støtte sig op ad mere erfarne kræfter. Tak til Turid for det dejlige billede af Trine Fisker og Vicky Pejter Larsen fra det sønderjyske.

Emma Nymand og Rollo havde valgt en lidt kortere vej end de sønderjyske motorveje, og var i stedet taget til Solrød for at se om forårsformen var der. Det viste sig ikke at være helt så ringe, da det blev til en flot 5. plads ved søndagens MB2. Tillykke!

Ugens fødselsdagshilsner skal gå til Tanja Lohse og Britt Carstens. Tillykke til de 2 😉 I sidste uge glemte vi at ønske Maria Louise Abrahamsen tillykke med hendes 15 års fødselsdag – undskyld, vi håber du havde en fantastisk dag. 😉

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2015. Bogmærk permalinket.