Uge 34 – 2015

BELS C-stævne dressur
RINGSTED  junior- og youngriderDM

Pyha – så har skolen og job for de allerfleste været i gang i en uge. Heldigvis viser sommeren stadig væk sit værd – og vi håber og x fingre for at det er langt fra slut.

Det har været  en mesterskabsweekend  og –uge for nogen, idet Trude Hestengen og hendes herlig norske varmblods  hingst Disney har været til EM og var  vist gode  takter, men som teamet selv siger, så er der plads til at arbejde  videre men er alligevel godt tilfreds.
Weekenden bød på distriktsmesterskaber i både individuel springning og holddressur. Josefine Voss  Madsen og Honey De`luxe hvade en enkelt tidsfejl som gjorde  at ekvipagen kunne lade sig hylde som nr. 3 i mesterskabet.

Hos RKL var dressurpigerne  samlet  til holdridning (Lotte Postborg, Annielle Clausen, AnnCecilie Christensen og Pernille Balcher) og her var der 2% som skilte dem fra 1.pladsen som istedet gik til vores samarbejdsklub LSP. Men hvad pokker 2 og 3 pladser skal man slet ikke kimse af, så stort tillykke til de 5 seje ekvipager 😉

Klubbens smukke næstformand Rikke Karkov blev i lørdags gift ved et romantisk bryllup i Sakskøbing Kirke – og naturligvis med heste involveret idet brudeparret blev kørt væk fra kirken i åben hestevogn. Tillykke til Rikke og hendes heldige mand Roland.

Næste weekend er der DM for landets juniorryttere og ungdomsryttere, og selvfølgelig (fristes man næsten til at sige) har SAR nogle seje piger med. Oprindeligt var der 4, men da Vicky Pejter Larsens hest Herzog Højris bliver behandlet i øjet, når han desværre ikke at blive klar, så afbud fra den talentfulde ekvipage. Istedet skal Trine Kristjansdottir på hendes vallak  Spanggårds Nephew være klubbens repræsentant i juniorklasserne, mens Emma Nymand og Rollo samt Trine Fisker og hoppen Ankulgårds Rosita repræsenterer klubben i Youngriderklassen. Herfra ønskes al mulig held og lykke – vi håber i får det maximale ud af jeres anstrengelser 😉

Der har også været almindelige klasser ved de 2c-stævner som afholdt distriktsmesterskaberne, så  her kan vi ønske tillykke til Beatrice Vilkonyte og Firfod Jezper Klein som vandt LC2. i LC3 sejrede Beatrice igen dog på Charlott Firfod, mens Firfods nye rytter Veera Rento blev nr. 2 på Làtrice Firfod. Annielle Clausen og Don Poblano og MetteSalqvist på Haiko Østerby delte2. pladsen i LA2, mens Annielle stod alene på sejrsskamlen i LA4. Tillykke til jer.
I Næstved havde Josefine Voss Madsen allerede lørdag godt tag på banen og red sig til både en 2. og en 3. plads i 2 LA**. Tillykke også med de placeringer.

Ugens fødselsdagshilsner skal gå til AnnCecilie Christensen, Mikala Pedersen og Vivian Dzienis – HYP HYP HURRA 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2015. Bogmærk permalinket.