Uge 11 – 2016

FRKS E-stævne
HERNING

Så blev det endelig tørvejr – faktisk har vi vel næsten i en hel uge ikke haft regn. Banerne er igen fine  at  ride på, og med aktiviteten derude  kan vi se at folk trænger til foråret. Kom bare an  🙂 Vi og vores heste er helt klar.
Det spirende forår og dermed også væsentligt flere lyse timer, gør at wellnessen er stoppet for denne sæson og først tænder stearinlysene igen til oktober. Tak til alle de skønne  medlemmer som har beriget vores mandage aftener hver anden uge gennem hele vinteren.

Det er også i den kommende uge at ALLE valfarter mod Herning messecenter for at følge med i alt hvad der rør sig i hesteverdenen. Vi ønsker Stutteri Firfod samt Hesteengen Dressage held og lykke med deres heste i Herning.

I sidste uge holdt bestyrelsen konstituerende bestyrelsesmøde og sammensætningen er fremadrettet således at Maria Stryhn er formand, Rikke Karkov er næstformand, Tina Jeppesen er sekretær, Charlotte Hannibal er   kasserer mens Hans Herman Storm er menigt medlem. Vi håber at medlemmerne som vanligt vil bakke op om klubbens bestyrelsen

Vi minder endnu engang på foredraget/debatoplægget med Niels Erik Bøckmann lørdag den 2. april – skub til din hesteven/veninde og få en spændende eftermiddag.

I Sidste uge var der generalforsamling i Distrikt 5 og her fik Lotte Postborg uddelt ranglistepokalen for Dressur Hest. Tillykke til Lotte og Landiano.

Husk at Hippoaden fejrer 20 årsjubilæum i år, og at der allerede nu er åbnet for tilmelding på Go. Husk at skrive i bemærkningsfeltet hvem du evt. skal ride sammen med. For at lette Hippoadeudvalgets arbejde iforbindelse med programplanlægningen vil det være rigtig rart hvis i på hold meldte til på GO samme dag lige efter hinanden. Så modtaget vi nemlig anmeldelserne lige efter hinanden og sparer derfor en masse tid i planlægningsfasen.

Den 9. april afholdes der arbejdsdag på Kjeldmosegaard. Medlemmer der kunne have lyst til at hjælpe er mere end velkomne. Der skal blandt andet males forhindringer så de står knivskrape til SydhavsCuppen en måned senere.

Ved stævnet i LSP havde SAR´s ryttere masser af gode ridt, Cecilie Andersen og hendes sorte pony Calandia Eclipe vandt både LD2 ogLC1, Beatrice Vilkonyte og Hide and Seek Firfod vandt LC1, mens Annielle og Don Poblano vandt både LA4 og C-stævne debuten i MB0. TILLYKKE TIL JER ALLE  🙂
For at have succes er det ikke ensbetydende med at skulle vinde. Signe Arboe Hemmingsen og Ib Kirk Firfod havde C-stævne debut og endte med bla. at ride til 66,11% i LA1 – flot Signe 🙂

Der er ingen fødselsdagshilsner i denne uge, så vi vil blot ønske jer alle en dejlig uge med masser af god energi  🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2016. Bogmærk permalinket.