Uge 12 – 2017

BRN C-stævne spring
FKR D-stævne dressur/spring

Hold nu op – hele sidste uge var hænderne over hovedet, sikke nogle baner der skulle varmes op på til årets klubmesterskab 🙂 🙂 de var intet mindre end forårsperfekte!! Men så fredag eftermiddag indtraf katastrofen…… Vejret slog om – det blev regnvejr og regnede indtil næste formiddag kl. ca. 12. Banerne stod under vand og man skulle have en søhest for at kunne ride på banerne….. ØV ALTSÅ.
Men fordi vi har de sejeste ryttere så var der ingen der brokkede sig lørdag, hvor det ellers var de meget fintpudsede dressurheste og –ponyer der var til start. Alle hyggede sig, masser af publikummer, travlhed i tutten, påskepyntet i ridehuset og rigtig god ridning. Alle var parate 🙂

Sidst på formiddagen kunne vi så kåre klubmesteren i ponydressur, og selv om Steffanie Mathiesen ikke var mesterskabsklar med opsadlet pony og håret sat så blev rosetten,, dæknet og pokalen selvfølgelig uddelt, mens Amalie Dzienis og Bingo blev en flot nr. 2.

Hos hestene var der 22 ryttere til start og der blev kæmpet i nærmest alle programmer fra LD2 til Intermediere. Masser af smukke heste dansede sig gennem programmerne og sidst på eftermiddagen kunne vi kåre Trine Kristjansdottir som Klubmester med Annielle Clausen, Lenette Lundqvist, Caroline Høj, Hanne Wilstrup og Tina Jeppesen på de efterfølgende pladser.

Søndagen stod i springningens tegn ogher skulle vi prøve kræfter med noget helt nyt….. Vi skulle afholde breddediciplinen Stilstafet-spring som en del af DRF´s100 års turnering. LFHR stillede med 3 hold, desværre blev 2 af dem diskvalificeret, men det vindende hold red meget flotte stilkarakterer hjem. Det var lidt sjovt at prøve kræfter med noget nyt, både for os og for dommerne.
Men søndagen bød jo også på klubmesterskab for både pony og hest. Her var klasserne udskrevet i stilspring, og Merle Hansen vandt efter en flot bedømmelse ponyernes klasse med Sophia Pedersen og Mathilde Stentebjerg på de efterfølgende klasser. Hos hestene vandt Maria Hyldgård foran Maria Hansen og Sacha Bentsen. Masser af god ridning hele dagen igennem på nogle dejlige baner bygget af Tania Seiersø.

STORT TILLYKKE TIL ALLE DE SEJE EKVIPAGER SOM GJORDE ALT HVAD DE KUNNE OG GAV OS ANDRE MANGE GODE OPLEVELSER IGENNEM WEEKENDEN 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2017. Bogmærk permalinket.