Uge 17 – 2017

FKR C-stævne dressur
SYR D-stævne dressur/spring

MÆRK HISTORIEN…… DET ER STORT! Således indledte DRF´s formand Ulf Helgstrand repræsentantsskabsmødet i Korsør i weekenden. Og ja – det er da vildt at tænke på at vi er medlem af et forbund som har eksisteret i 100 år!!! Faktisk er vi det kun 14. forbund i Danmark der runder de 100 år.

I forbindelse med DRF´s 100 års fejring var der til sidste weekendsrepræsentantsskabsmøde inviteret til fest, og da SAR jo altid er repræsenteret til disse repræsentantsskabsmøder var vi naturligvis også tilstede i år. Formand Hans Herman Storm og Kasserer Charlotte Hannibal var taget til Korsør og kom hæse hjem. Ikke fordi at de var uenige med de ting der skulle stemmes om til repræsentantsskabsmødet, men fordi det var et brag af en fest, hvor gardehusarerne tog i mod foran indgangen, og hvor Prinsesse Benedikte, som i år har 25 års jubilæum som protektor for rideforbundet, var med til middag. Der var lækker mad, og efterfølgende fik Hans Herman tjekket at den nye hofte sagtens kunne klare at danse, så alt i alt en brag af en weekend.

100 året fejres ikke kun med denne fest.. Forbundet har jo lavet 100 års turneringen, hvor ryttere samler point sammen til deres klub. SAR er så heldige at være udvalgt af DRF til at have hele 3 stævner med 100 års klasser. 1. gang var ved klubmesterskabet, hvor Stilstafet-springningen var en 100 års klasse, men Hippoaden er også udvalgt, så her har i igen mulighed for at vinde en af de særlige rosetter som forbundet har fået lavet til fejringen, og igen ved springstævnet i september er vi valgt ud. Fantastisk at vi – dig og mig og vores klub, er udvalgt. DET ER OGSÅ STORT!!!!

Vi inviterer til vingummispring lørdag den 6. maj fra kl. 14……..

I lighed med æbleskivespringningen fra december inviterer vi til springtræning. Denne gang rider vi dog ikke om æbleskiver, men om vingummier!!! Der kan tilmeldes i bom på jord, potteklasse, 30cm og 40cm. Der må gerne rides 2 x i en klasse, og der må tilmeldes i 3 klasser. Pris pr. klasse er 40 kr. Tilmelding til Hannibal på sms 40 15 92 83 senest den 2. maj. Håber vi ses til hygge uanset om du er barn eller voksen.

Ugens fødselsdagshilsen skal gå til Thomas Rasmussen, Signe Johansen og Camilla Sandberg. HYP HYP Hurra 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2017. Bogmærk permalinket.