Stævner |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stævner Sakskøbing Rideklub har gennem rigtig mange år haft ry for at være en klub der lavede gode stævner. Dette forsøger vi stadig at leve op til! Stævnetilskud Som medlem af Sakskøbing Rideklub og startende for SAR til stævner har du mulighed for at søge tilskud. Det er muligt at søge til stævner uden for Lolland, Falster, Møn og Sjælland og det skal samtidig være stævner afholdt under Dansk Rideforbund. Der kan gives et tilskud på kr. 1000,- årligt pr, og det er bestyrelsen der afgør hvorledes det bliver givet. Hvordan gør du så? Jo, du skriver en ansøgning, hvori du beskriver stævnets art, hvor det er afholdt og hvilke klasser du har startet og eventuelle resultater. Samtidig vedlægges kvitteringer for brobillet, færgebillet, dieselforbrug, overnatning, starter, opstaldning eller hvad du nu synes er aktuelt for din ansøgning. Ansøgninger sender du herefter til én i bestyrelsen, adresser finder du her på hjemmesiden. Bestyrelsen vil på næstkommende bestyrelsesmøde gennemgå ansøgningen og tage stilling til om den bliver godkendt og til beløbets størrelse. Ansøgere vil få direkte besked om udfaldet af ansøgningen så husk at påføre ansøgningen en post- eller mailadresse! Held og lykke på konkurrencebanerne uden for distrikt 1-5 ;0)
Propositioner
Sakskøbing Rideklub - STØT BRYSTERNE - C-stævne i dressur den 14. og 15. september 2013 Officiel fotograf ved stævnet er Palle Thilqvist - www.ctfoto.dk
Klik ind under Arkiv for at se detaljer for sidst afholdte stævne
Startlister og tider
Sakskøbing Rideklub - STØT BRYSTERNE - C-stævne i dressur den 14. og 15. september 2013 VELKOMMEN TIL STØT BRYSTERNE – C-stævne i dressur. En stor tak til stævnets sponsorer
Klik ind under Arkiv for at se detaljer for tidligere afholdte stævner
Resultatlister
Sakskøbing Rideklub - STØT BRYSTERNE - C-stævne i dressur den 14. og 15. september 2013
Klik ind under Arkiv for at se detaljer for tidligere afholdte stævner
Arkiv C-stævne I dressur den 13. juli 2013 m/paradressur. HUSK. der er stadig mulighed for tilmelding i D klasserne..
Sydhavscup Program til Sydhavscup Finale 2013
Sakskøbing Rideklub Klubmesterskab 16. og 17. marts 2013 Stævne info - Oplysning til ryttere m.fl. Resultater SAR klubmesterskab 2013 Sakskøbing Rideklub D-Advendt-springstævne Søndag den 9/12-2012 OBS! Klasse 12 og 13 er lagt sammen! Sakskøbing Rideklubs C-stævne i dressur den 8. og 9. september 2012 Resultater drf-live Mesterskabs klasse LA4/LA6 1.Tina Andersen 412,39% 5.Charlotte Kappel 385,34 Palle fra CTFoto.dk tog billeder til stævnet. De kan ses www.ctfoto.dk Stor TAK til alle de sponsorer som meldte sig til C-stævnet den 8. og 9. september 2012: Thilqvist Optik
SAR og LSP Sydhavscup 1. afdeling - 19. og 20. maj 2012
SAR´s Klubmesterskab m/ekstra springklasser 24. og 25. februar 2012
Sakskøbing Rideklub - D-Advendt-springstævne - Søndag den 27/11-2011 Velkommen til Sakskøbing rideklub’s D-stævne i spring Endelige Program for Advendtsstævnet Palle fra CTFoto.dk tog billeder til stævnet. De kan ses på hans hjemmeside.
C-stævne i dressur den 10. og 11. september 2011 Billeder fra stævnet kan ses på www.ctfoto.dk
SAR C-Stævne i dressur den 29. og 30. januar 2011
Sakskøbing rideklub’s Klubmesterskab 9. - 10. oktober 2010 Resultatlister Spring Sakskøbing Rideklubs C-stævne i dressur den 4. september 2010
Se DM-pigernes rejsedagbog fra Frederikshavn 2010 her
STÆVNE-TRÆNING den 22. og 23. maj 2010
Sakskøbing rideklubs D-stævne 27-28 juni 2009Resultater Dressur - Lørdag 27. juni 2009 - klik Resultater Spring - Søndag 28. juni 2009 - klik
Holdkonkurrence Holdturneringer. Sakskøbing Rideklub har igennem mange år valgt at ”sponsere” klubbens ryttere når de starter holdturnering i såvel spring som dressur. Klubben står ikke længere stå for at koordinere hold til diverse klubholdturneringer. Dette er nu op til rytterne selv at få sammensat hold og få tilmeldt dette til turneringerne, sådan har det været siden sæsonen 2011. De respektive hold kan så anmode klubben om at få betalt starten når det drejer sig om distrikts- og Danmarksmesterskaber eller andre større holdturneringer såsom DRIF-cup eller Sjællandmesterskaber. Der kan ikke anmodes til holdturneringer på D og E-niveau! SAR ønsker naturligvis stadig at støtte op om klubbens hold, som de sidste mange år har gjort det fantastisk godt. Her kan blandt andet nævnes at vi i 2008 vandt distriktsmesterskaberne i både hest dressur og spring og at dressurpigerne kvalificerede sig til Finalen i KRAFT-cup på Vilhelmsborg, i 2009 blev ponypigerne nr. 2 i dressur og nr. 3 i spring, hestepigerne blev både nr. 1 og nr. 2 i dressur og i 2010 blev dressurpigerne distriktsmestre i såvel hest som pony. Vi er en klub med stolte holdtraditioner, og vi håber at I fortsat vil bakke op om dette præcis som klubben vil. Held og lykke med holdturneringer også i fremtiden.
Dansk Rideforbund links Hent Dansk Rideforbunds anmeldelses blanket som pdf fil her Se de nye Dressurkritikker her
Stævneplan SAR Stævner 2013
Stævneplan Distrikt 5 Kursus til at tage ryttermærker
Sponsorer Vi har fået rigtig flot respons på vores Støt-Brysterne stævne, og allerede nu er der kommet en del sponsorer på banen. Derfor vil vi gerne takke Saxkjøbing Sukkerfabrik
Stævnerapport Læs DRF stævnerapporter herunder
Velkommen til stævne i Sakskøbing.
Adressen: Sakskøbing Rideklub har adresse på Kjeldmosegaard, Reersø 19, 4990 Sakskøbing. Det er let at komme til klubben, da vi ligger ca. 5 min kørsel fra motorvejen, så uanset om du kommer nordfra eller sydfra er vejen let fremkommelige. Ved ankomst: Når du har parkeret din trailer og/eller bil på parkeringspladsen er tiden inde til at komme i sekretariatet. Inden du læsser hesten/ponyen af trailerne skal du i sekretariatet (se neden for). Sekretariatet er der hvor du skal vise vaccinationskort og kvittering på medlemskab af din respektive klub. Det er også i sekretariatet, at du skal betale eventuelle restancer, og hvor du kan finde oplysninger omkring startstider. Sekretariatet vil som minimum være åbent en time før første klasse starter! I sekretariatet vil vi være behjælpelige med eventuelle spørgsmål – vi kan anses for at være din livline i næsten alle spørgsmål ;0) Sekretariatet finder du ved stævner udendørs i sekretariatsvognen, som er placeret central på græsplænen ved flagstængerne med god udsigt over konkurrencebanerne. Inden konkurrencen: Husk at orientere dig om hvilken bane du skal ride på ved udendørsstævner. Det vil stå på startslisterne. Bane 1 er den bane der er forrest med direkte udkig fra Cafetutten, Bane 2 er den bane som ligger i forlængelse af bane 1, men fortvivl ikke – der vil også være numre ved banerne. Opvarmning vil foregå i ridehus eller på dressurbanen med det høje hegn som ligger ved siden af ridehuset. Ved indendørsstævner vil opvarmningen enten foregå på banerne udenfor eller mellem klasserne i ridehuset, da vi desværre ikke har 2 ridehuse! Dette vil du kunne se ud af programmet som ligger på her på vores hjemmeside, eller på live.rideforbund.dk Hold dig samtidig orienteret omkring din startstid og tjek hvem du skal ride bagefter. Især ved udendørsstævner kan du ikke forvente at du vil blive kaldt ind på banen, så derfor er det dit ansvar at komme på banen til tiden. Har dommeren fløjtet/dyttet har du 45 sek. til at starte programmet eller passere start på springbanen! Efter konkurrencen: Der vil nu være præmieoverrækkelser og husk at hvis du er så heldig at være placeret at møde op til præmieoverrækkelsen reglementeret påklædt, dvs. med jakke, handsker og hjelm på! Ved udendørsstævner vil præmieoverrækkelserne være ved flagstængerne, mens det ved indendørsstævner foregår i ridehuset. I dressur foregår præmieoverrækkelsen til fods, mens det i springning foregår til hest. Det er også efter konkurrencernes afslutning, at man kan få udleveret kritikker fra dressurdommerne. Under stævnet er det vigtigt at tænke på at andre stadig konkurrerer! Dvs. tag dig selv i at larme mere end højst nødvendigt, lad være med at trække hesten/ponyen rundt langs banerne eller ”op” i sekretariatet. Husk at ryd op efter dig – dvs. smid skrald i skraldespandene og fjern mokker på opvarmningsbanerne og på parkeringspladsen. Hunde er velkomne på Kjeldmosegaard ;) dog skal de være i snor hele tiden og eventuelle efterladenskaber skal samles op og smides ud! Toilet findes i Cafetutten. Det er et dejligt varmt sted som under stævnet vil blive tilset jævnligt for at se om der mangler sæbe, håndklæder eller oprydning. Husk at der under stævner godt kan være pres på toilettet, derfor er toilettet ikke det sted hvor du skal tjekke sms eller læse kritikker ;0) Vores Cafetut er røgfri og vil naturligvis være åbent ved stævner. Her serveres dejlig sund og hjemmelavet mad. Der kan naturligvis også købes drikkevarer og lidt til den søde tand. Vi tager ikke imod dankort! Starter stævnet tidligt vil det være muligt at købe morgenmaden her på stedet også! Cafetutten er indrettet med masser af borde og stole, en sofagruppe med tv og et legehjørne til børn. Der er fra Tutten godt udsyn over konkurrencebaner og ridehus. Udebokse: Kan under stævner ikke bare benyttes. Det skal aftales med sekretariatet såfremt man ønsker at leje boks. Det er sjældent at vi kan tilbyde opstaldning ved stævner. Der vil til hvert stævne være en særlig velkomst skrivelse som forklarer det enkelte stævne – denne vejledning er mere overordnet og tænkt som en ”hvad gør jeg nu”! Vi håber det har givet dig nogle værktøjer som du følte du havde brug for. Mangler du information så tøv endelig ikke med at ringe til det nummer der er oplyst i proprositionerne at man kan ringe til for at få yderligere oplysninger om stævnet om. Det er skrevet på netop for din skyld ;0) Vi glæder os til at byde dig, dine evt. hjælpere og familie velkommen til stævne i Sakskøbing Rideklub ;0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||